آموزش بهینه سازی سایت
آموزش رایگان طراحی و بهینه سازی سایت-مقالات آموزش طراحی سایت به زبان ASP.NET-مقالات آموزش بهینه سازی سایت
|
||
سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:, :: 14:10 :: نويسنده : فرشته شکری در این مقاله می خواهیم دلایل مهم بودن بهینه سازی سایت را بیان کنیم . با توجه به استفاده کاربران از نت ، مسئله ی ارتقا سطح اطلاعات وب مسترها در چگونگی ارتقا وب سایت در موتور جستجو گوگل اهمیت ویژه ای پیدا کرده است به همین دلیل در اینجا می خواهیم چند فاکتور مهم در بهینه سازی سایت را برایتان بیان کنیم. √ رنکینگ بالای سایت جهت قرار گرفتن در لینک های اولیه ی صفحات همیشه مشتریان زیادی را بوجو آورده است. امروزه علم سئو به وسیله سایت های فعال در تجارت الکترونیک و به تازگی در تمامی سایت ها حتی خدماتی به طرز گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:, :: 14:9 :: نويسنده : فرشته شکری مقالات زیادی در زمینه ی دلایل مهم بودن بهینه سازی سایت و همچنین روش های بهینه سازی سایت گفته شده است حال در اینجا می خواهیم تا شما را با اشتباهات رایج در بهینه سازی وب سایت آشنا کنیم. کلمات کلیدی:همانطور که قبلا گفته شد استفاده از کلمات کلیدی می تواند در بهینه سازی سایت تاثیر مثبتی بگذارد ولی عدم استفاده از keyword stuffing (اضافه کردن کلمات کلیدی بدون دلیل) و به صورت اسپم گونه را keyword stuffing میگویند . این کار باعث بالا رفتن چگالی کلمات کلیدی شما درون یک صفحه به صورت اسپم می شود و میتواند باعث افت وب سایت شما شود این اشتباه زمانی رخ می دهد که تعداد تگ ها بیش از حد باشد.استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می تواند نمونه ای از keyword stuffing باشد. لینک ها:ایجاد لینک های مخفی و غیر معتبر می توان در سئو سایت تاثیر منفی داشته باشد به صورتی که کاربران به لینک ها دسترسی نخواند داشت.همچنین تجربه نشان داده که خرید و فروش لینک کاملا باعث پنالتی شدن سایت شما میشود. محتوای تکراری:بارها گفته شده که سعی کنید در سایت خود از مطالب مفید و کاربردی استفاده کنید و حرفی تازه برای گفتن داشته باشید.استفاده از محتوای تکراری از مهمترین اشتباهات رایج در بهینه سازی وب سایت می باشد. Page Cloakong:Page Cloakong تکنیکی است که محتوای نمایش داده شده با روبات موتورهای جستجو و کاربر با هم همخوانی ندارند به عبارتی چیزی که کاربر می بیند با موتورهای جستجو فرق دارد.این روش هم می تواند یکی دیگر از اشتباهات بهینه سازی سئو می باشد. برگههای Doorway:این برگه ها همان صفحاتی هستند که وقتی یک عبارت را جست و جو میکنید و بر روی یک نتیجه کلیک میکنید ، صفحه ای باز میشود که نتیجه جست و جوی عبارت مورد نظر شما درون آن سایت را نمایش میدهد . این صفحات کاملا میتوانند وبسایت شما را به صفحات ۳۰ و شاید بیشتر انتقال دهند !.اگر از این صفحات استفاده میکنید ، همین الان خواندن این مطلب را کنار بگذارید و ابتدا آن صفحات را از بین ببرید . سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:, :: 14:9 :: نويسنده : فرشته شکری مدتی پیش در سایت مقالاتی را در زمینه ی بازاریابی اینترنتی( نکات بازاریابی اینترنتی و بازاریابی ایمیل )آموزش داده شد.همانطور که می دانید بازاریابی اینترنتی یکی ازکم هزینه ترین و در عین حال پربازده ترین روش ها در بازاریابی می باشد.در بازاریابی اینترنتی معمولا طراحی حرفه ای سایت،بهینه سازی سایت،تبلیغات اینترنتی،ایمیل و ویدیو مارکتینگ موثر هستند. در روش بازاریابی اینترنتی غیر مستقیم با محتوا برای معرفی شرکت و یا محصول ، محصولات و کالاهای خود را به صورت مقاله معرفی می کنیم در این روش می توانید مقالاتی را ترتیب دهید و در قالب آن مقالات با مثال های زنده محصولات خود را معرفی کنید، نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید آن است که زبان ذهن ما زبان تمثیل و قصه هست و برای یادگیری تمثیل ها معجزه می کنند.حال به بیان روش های مهم در بازارابی غیرمستقیم می پردازیم. √ استفاده از تصاویر و ویدیوهای مناسب:سعی کنید برای مطالبی که وارد می کنید از عکسی مناسب برای نشان دادن مفهوم و کمک کردن در متن استفاده کنید .در این راستا سعی کنید فاصله ای را بین پاراگراف ها قرار دهید تا چشم بیننده را اذیت نکند .همچنین با قرار دادن ویدیوهای آموزشی در سایت خود و همچنین سایت های مانند یوتیوب و آپارات بازدیدکننده خود را افزایش دهید . آموزش تصویری هم باعث بهترشدن انتقال مطلب می شود. √ برگزاری قرعه کشی و اهدای جوایز:عرضه ی اطلاعات مهم و هچنین پیشنهاد تخفیف ویژه و شرکت در قرعه کشی می تواند انگیزه را در مشتری ایجاد کند و تاثیر مثبتی در بازاریابی ایمیل داشته باشد.شما نیز می توانید به حد وسع خودتان مسابقات و قرعه کشی هایی انجام دهید و با هدایای نفیس دیگران را به سمت برند خود جذب کنید. √ همکاری با سایت های همکار و مرتبط:داشتن ارتباط با همکاران می تواند در مواقع لازم به ما کمک کند برای مثال اگر یکی از همکاران ما قصد داشته باشد، کارگاه آموزش طراحی سایت برگزار کند وب سایت ما خیلی هدفمند می تواند برای آن تبلیغات غیرمستقیم انجام دهد، او می بایست در قالب یک متن، کارگاه آموزشی خود را توضیح داده و در بخش اخبار یا مقالات وب سایت خود درج می نماییم، در این صورت مسلما او نیز زمانی که ما یک آفر و یا پیشنهاد جدید داشته باشیم به کمک ما می آید. از آنجایی که در وب سایت های مرتبط بازار هدف ما وجود دارد این کار می تواند بازدهی بسیار زیادی برای ما داشته باشد. با توجه به موارد ذکر شده و رعایت اصول بالا و همچنین ارائه محصولات و نمونه کارهای با کیفیت می توانید به پیشرفت بازاریابی و همچنین افزایش درآمد خود کمک کنید. سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:, :: 14:9 :: نويسنده : فرشته شکری می دانیم که صرفاً داشتن یک وب سایت نمی تواند موجب کسب درآمد شود بنابراین دراین مقاله می خواهیم تا شما را با روش هایی برای بهبود فروش در وب سایت آشنا کنیم.در زیر به بیان نکاتی می پردازیم که می تواند به بهبود فروش شما توسط وب سایت کمک کند. √ تمایز:شما باید در وب سایت خود یک ایده ی خاصی را ارائه دهید تا کاربران ، سایت شما را بخاطر بسپارند همچنین آنچه بازدیدکنندگان در جستجوی آن هستند را به آنها ارائه دهید و به آنها بگویید که چرا نیازهای افراد را فراهم می کنید. √ استفاده از روش هایی برای افزایش ترافیک سایت:برای بهبود فروش در وب سایت لازم است که بازدید از سایت بالا رود.برای این کار می توانید از تبلیغات کلیکی،بهینه سازی در موتورهای جستجو و همچنین تبادل لینک با دیگر سایت ها،تبلیغات آفلاین،بازاریابی مقاله و تبلیغات در وب سایت Ezine،داشتن برنامه های وابسته استفاده کنید. √ استفاده از تیترهای جذاب:سعی کنید برای مطالب خود از تیترهای جذاب استفاده کنید تا خوانندگان را به ادامه ی مطلب جلب نماید بنابراین شما باید مطالب را به صورتی ارائه کنید که نقاط کلیدی به صورت ساده ای قابل مشاهده باشد. سعی کنید که از پاراگراف های کوتاه و آسان برای خواندن و ارائه نکات مهم در سرفصل ها استفاده نمایید. √ قابلیت دسترسی راحت به صفحات وب:به کاربران این اجازه را دهید که بتوانند به راحتی در سایت به صفحات دیگر دسترسی پیدا کنند.همچنین می توانید از تصاویر گرافیکی همراه با دستورالعمل استفاده نمایید در این صورت آنچه شما تمایل به انجام آن توسط بازدیدکننده دارید، به خوبی درک خواهد شد. √ استفاده درست از تصاویر گرافیکی:تصاویر گرافیکی و انیمیشنی می تواند موجب کاهش سرعت لود صفحات سایت شوند بنابراین سعی کنید کمتر از این تصاویر استفاده کنید و به افزایش کیفیت محتوا اهمیت دهید. √ گرفتن جزئیات اطلاعات از بازدیدکنندگان:شما می توانید با داشتن اطلاعات از کاربران خود مقالات و یا خبرنامه های خود را به آنها ایمیل کنیدروش های معمول برای جمع آوری نام و آدرس ایمیل بازدیدکنندگان وب سایت شامل:استفاده از کادر Opt-in در هر صفحه و ارائه ثبت نام رایگان و ایجاد انگیزه،استفاده از pop-ups و pop-under و یا exit pop-ups علاوه بر pop-in و یا به جای آن،ارائه محصولی خاص برای ایجاد انگیزه برای ثبت نام مانند فایل های PDF و یا فایل های صوتی،ارائه یک Demo از محصولات و دسترسی رایگان به چکیده ای از کتاب الکترونیک و یا فایل های صوتی و یا ارائه دو هفته استفاده رایگان از محصولات نرم افزاری. √ جلب اعتماد کاربران:بهتر است از روش هایی استفاده کنید که کاربران به سایت شما اعتماد کرده و خرید کنند.برای مثال می توانید نظرات مشتریان راضی را نمایش دهید و یا به ارائه گارانتی و امتیازات ویژه بپردازید. √ بررسی آمار بازدیدکنندگان سایت:بررسی آمار روزانه ترافیک سایت،میزان فروش وب سایت،میانگین تعداد بازدیدکنندگان،opt-in و میزان ثبت نام ایمیل ها می تواند شما را از میزان پیشرفت کار آگاه سازد. سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:, :: 14:9 :: نويسنده : فرشته شکری ایجاد یک شبکه ی اجتماعی هیچگاه به تنهایی نمی تواند نیازهای شما را رفع کند و برای حل این مشکل بایستی از روش هایی استفاده کنیم که موجب شناخته شدن شما شود.در اینجا می خواهیم تا شما را با نکات قبل از ایجاد شبکه های اجتماعی آشنا کنیم. تعیین هدف:از خود بپرسید که هدف شما از ایجاد شبکه اجتماعی چیست،آیا هدف کسب درآمد است یا صرفا جهت شناخته شدن و شهرت عضو شبکه های اجتماعی می شوید؟!ثبت این سوال ها می تواند به شما نشان دهد که مسیر شما درست بوده یا اشتباه است. تعیین چشم انداز:لازم است پیش از ایجاد یک شبکه اجتماعی میزان بازدید و رتبه ی الکسا را تعیین کنید.متاسفانه اکثر افراد هنگام ایجاد شبکه اجتماعی به این موضوع دقت لازم را ندارند اما در واقع افقی که شما برای شبکه خود متصور هستید پیش زمینه برای ایجاد برنامه توسعه شبکه شما خواهد بود، بی شک هزینه مورد نیاز برای یک شبکه اجتماعی با چندین میلیون کاربر روزانه با شبکه ای با تنها چند صد کاربر در روز قابل قیاس نیست و الگوهای توسعه متفاوتی را می طلبد. برنامه خود را بنویسید:دست به قلم شوید و هرچه را که از شبکه اجتماعی خود می خواهید روی کاغذ بنویسید.راه های جذب منابع مالی ، جامعه مخاطب ، روش های تبلیغ ، و جایگاهی که برای یک سال آینده شبکه خود متصور هستید را ریز به ریز مشخص کنید.هرچند که شاید در مسیر حرکت نیاز به تغییر برخی از اهداف داشته باشید لکن وجود برنامه و چشم انداز تضمین کننده رشد و حرکت شبکه ی شماست. به فکر منابع مالی باشید!:شاید در روزهای اول راه اندازی یک شبکه اجتماعی هزینه های نگهداری آن زیاد نباشد ولی به زودی شما نیاز به استفاده سرور های با قدرت بیشتر نیاز دارید پس از همین حالا در فکر باشید.در فکر بودن به معنای تجاری سازی امکانات نیست ، گاهی با جذب تبلیغات ، گاهی با ارائه محصولات و ایجاد کسب و کارهای جانبی در کنار شبکه اجتماعی می توانید هزینه های خود را تامین کنید. تعهد نامه و مانیفست فکر خود را مشخص و اعلام کنید:به عبارت ساده مشخص کنید تفکرات شما و شبکه ی اجتماعی شما بر چه نوع است چه رفتار هایی در شبکه اجتماعی شما مجاز و چه رفتارهایی غیر مجاز است اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که شبکه شما از لحاظ کاربر رشد کند اگر از ابتدا پایه های شبکه را محکم نکرده باشید شبکه تبدیل به کاروانسرایی بی در و پیکر خواهد بود. تفکرات کودکانه که همه ی افراد بیایند و هر رفتاری که خواستند انجام دهند را کنار بگذارید چه بخواهید چه نخواهید شبکه اجتماعی شما تجلی گاه تفکرات شماست پس از همان ابتدا گربه را بر در حجله بیاویزید تا در آینده درگیری های بین کاربران شما به حداقل برسد. قوانین را مشخص کنید:خیلی ساده بگویم قوانین هر شبکه اجتماعی در نقش قانون اساسی آن عمل می کند.اگر قوانین شما ناقص باشد یا مدام مجبور به تغییر آن شوید هرج و مرج در تمام ارکان شبکه ی شما ایجاد خواهد شد پس قوانینی بنویسید که تا مدت ها نیاز به تغییر آن نداشته باشید. البته این سخن به معنای ضرورت نداشتن اعمال تغییرات در بازه های زمانی نیست لکن قوانین هرچه کمتر تغییر کند کاربران بهتر می پذیرند. تیم بسازید!:ایجاد تیم های نظارتی ، مالی ، محتوایی و… از بین بردن قدرت مدیریتی شما نیست بلکه بالعکس کمک کننده و همیار شما در رشد و توسعه شبکه ی شماست.پس قبل از ایجاد دست کم ۵ نفر فرد مطمئن جهت حضور در هسته ی اولیه تیم مدیریتی خود انتخاب کنید در آینده همراه با رشد شبکه افراد بیشتری را برای کمک گرفتن خواهید شناخت. استفاده هاست رایگان ، هاست ارزان = یک شبکه ضعیف و سخیف!:هاست های رایگان و هاست های ارزان قیمت کاربرد خاصی دارند به همین علت برای یک شبکه اجتماعی که قصد رشد دارد مناسب نیستند، البته این سخن به معنی خوب بودن هر هاست گران قیمت نیست کیفیت سخت افزارهای سرور ، نحوه پشتیبانی و… را در نظر بگیرید البته در هنگام ایجاد یک هاست اشتراکی مناسب کافی است ولی در ادامه کار به مرور نیاز به تهیه VPS و سرور خواهید داشت. سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:, :: 14:8 :: نويسنده : فرشته شکری “ترافیک وبسایت مهمترین فاکتوری موفقیت یک وبسایت تلقی شده است” ، اما این اظهار نظر دارای شرایطی میباشد. اگرچه ترافیک یک وبسایت یک شریان حیاطی وبسایت است، اما کیفیت ترافیک به مراتب مهمتر از کمیت آن است. البته هر مقدار از ترافیک، بهتر از بدون ترافیک بودن است، اما اگر وبسایت شما ایده آلترین سایت هم باشد ولی اگر بازدید کنندگان شما به محصولات شما و یا دسترسی کامل به اطلاعات شما نداشته باشند، قطعا در آینده محکوم به شکست خواهید بود. ترافیک هدفمند √ وبسایت خود را برای ترویج یک محصول و یا خدمات به عنوان آیتم های اصلی وبسایت طراحی کنید. سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:, :: 14:8 :: نويسنده : فرشته شکری در طراحی سایت معمولا Anchor Text اهمیت ویژه ای دارد بنابراین در اینجا می خواهیم به توضیح Anchor Text بپردازیم همچنین می گوییم Anchor Text در بهینه سازی سایت چه نقشی دارد. Anchor به معنای لنگر می باشد و Anchor Text به معنی متنی است که پیوندی به آن لینک داده شده است.به عبارتی هنگامی که می خواهیم کلمه ای را به آدرسی در اینترنت لینک کنیم،متنی که به آن آدرس لینک شده است، Anchor Text نام دارد. Anchor Text به کلمه ای گفته می شود که قابلیت کلیک کردن داشته باشد و یا HyperLink باشد.در انکر تکست باید به موارد زیر توجه کرد: √ از تکرار مکرر لینک کردن باید خودداری کرد،بنابراین بهتر است لینک های بهتری را انتخاب کرد و از لینک دادن غیراصولی جلوگیری کرد.توجه داشته داشته باشی که استفاده بیش از حد انکر تکست موجب می شود تا سایت شما Penalize شود و سایت شما با کلماتی که بعنوان Anchor Text انتخاب کرده اید اصلا در گوگل دیده نشوید. سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:, :: 14:8 :: نويسنده : فرشته شکری 10 راه برای افزایش سرعت وب سایت 1. صفحه طولانی را به چند صفحه کوتاه تبدیل کنید.فایل عکس ها بزرگند و زمان زیادی طول می کشد تا بارگذاری شوند. حال فرض کنید سایت فروشگاهی باشد و برای اینکه فضای زیادی برای عکس ها اشغال نشود بهتر است از گروه بندی استفاده شود.
2.تمام المان های زاید را از صفحه پاک کنید. نگاه عمیق و اساسی به وب سایت خود بیندازید و ببینید کدام یک از المان های وب سایت شماست که شما را به هدفتان نزدیک تر میکند.اگر هدف المان خاصی وجود دارد که مستقیما در هدفتان تاثیری ندارد آن را حذف کنید و از آن صرفه نظر کنید. صفحات وب کم حجم زودتر بارگذاری می شوند. 3.فواصل اضافی مابین کدهای خود را حذف کنید. تصور نمیکنم پاک کردن فواصل space مابین کدها مسئله ای سخت و درگیر کننده باشد؟ این کار موجب کاهش میزان قابل توجه ی کیلو بایت برای وب سایت شما خواهد شد. 4.کدهای زاید و اضافی را پاک کنید. برداشتن کدهای اضافی تاثیر به سزایی در کاهش حجم سایت دارد. اما توجه کنید که برداشتن این کدها خدشه ای به محتوای سایت شما وارد نکند. توجه داشته باشید که اگر از HTML editor ها مانند Dreamweaver برای طراحی وب سایت خود استفاده می کنید کدهای زاید به صفحات شما افزوده میشوند که بهتر است آن ها را یافته و پاک کنید زیرا این کدها در مرورگرها سرعت بارگذاری صفحات شما را کاهش می دهند. 5. از css برای طراحی خود به جای جدول استفاده کنید. وب سایت هایی که از صفحات خارجی بیشتری استفاده می کنند سرعت بارگذاری بیشتری نسبت به آن دسته ای است که از صفحات داخلی استفاده می کنند. همچنین اگر از css به جای table استفاده شود امکان نمایش وب سایت حتی در محل هایی که سرعت اینترنت کم است درمدت زمان کمتری میسر است. 6.فایل های عکس را کم حجم تر کنید. یکی از روش ها استفاده از crop به جای cut است. سعی کنید قسمت هایی از عکس را که نمیخواهید حذف کنید. روش دیگر کم حجم کردن عکس برای وب پیج ها تبدیل آن ها به فرمت های کم حجم تر است زیرا کیفیت تصویر (resolution) را کم می کنند. تصویر را تا 72dpi کم کنید زیرا این مقدار کیفیت استاندارد عکس در وب است. 7.از فایل های (JavaScript and XML (AJAX در صفحات وب خود استفاده کنید. زیرا این فایل ها سرعت بارگذاری صفحات وب را افزایش می دهند. زیرا این کدها تعداد دستورات بیشتری را در کمترین کد جای می دهند. 8.از اسکریپت های خارجی استفاده کنید. در فایل خارجی اسکریپت مورد نیاز خود را تعریف کنید و در هر جا از برنامه نیاز بود آن اسکریپت را صدا بزنید. زیرا اگر در هر کجا از صفحه که نیاز به آن اسکریپت بود آن را تولید کنید مرورگر هر بار اطلاعات را دوباره لود می کند که باعث اتلاف وقت می شود. 9.طول و عرض تصویر را با tag تعریف کنید. استفاده از tag طول و عرض به مرورگرها میگوید که دقیقا طول و عرض را چه اندازه قرار دهد که حجم بیشتری را اشغال نکند. 10. از CDN برای محتوای خود استفاده کنید. تکنولوژی CDN از سرورهای شبکه استفاده میکند برای CACHE کردن محتوای وب سایت و باعث افزایش سرعت بارگذاری می شود. این تکنولوژی به عکس های پر حجم و مالتی مدیا ها اجازه لود شدن سریع را می دهد اما این تکنولوژی برای شرکت ها بسیار پرهزینه خواهد بود. سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:, :: 14:7 :: نويسنده : فرشته شکری می دانیم که داشتن یک وب سایت کافی نمی باشد و باید به کیفیت و همچنین رتبه ی سایت بین موتورهای جستجو توجه کرد.Author Rank از جمله فاکتورهایی است که در این راه می تواند به ما کمک کند.در این مقاله می خواهیم تا شما را با راه های افزایش رتبه Author Rank بپردازیم. Author Rank به معنی نویسنده رتبه می باشد ، همانطور که از اسم آن مشخص است نوعی امتیاز است که موتورهای جستجو به نویسندگان وب می دهند و گوگل برای نویسندگان محبوب و پرطرفدار شبکه اجتماعی گوگل پلاس قائل است تا به نوشته های سایت آنها شانس قرار گرفتن در نتایج بالاتر را بدهد. به عبارتی هرچه میزان محبوبیت شما در گوگل پلاس بیشتر باشد Author Rank شما افزایش پیدا می کند و در نتیجه احتمال اینکه ترافیک سایت افزایش پیدا کند بیشتر می شود. √ تعداد اشتراگ گذاری ها و +1 در هر پست بنابراین اهمیت Author Rank را دست کم نگیرید تا بتوانید با افزایش آن در لینک های اولیه گوگل باشید و بتوانید با استفاده از آن میزان بازدید از سایت خود را بالا ببرید. سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:, :: 14:7 :: نويسنده : فرشته شکری آیا سرعت بارگذاری وب پیج در سئو تاثیر دارد؟
درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید آرشيو وبلاگ
پيوندها
تبادل لینک هوشمند برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آموزش بهینه سازی سایت و آدرس seositedesign2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. |
||
|